reklama

Novy Svet

Denník kapitána,  Osud ma zvrátený zmysel pre humor. Existujú stovky záznamov o jeho potrafených kanadských žartíkoch. Keď za rohom uškŕňajúc sa čaká na náš vyciveny vyraz. Archimedova vaňa, Newtonovo jablko, Flemingov penicilín, Faradayova cievka. Ini by ich nazvali náhodami. Ja tvrdím, že si z nás skratka niekto robí „Dobrý deň“.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Toto skalopevne presvedčenie sa zakladá na vlastnej skúsenosti. Ja sám som sa totižto stal zhodou okolnosti objaviteľom tak prevratného vesmírneho objavu, že cela vedecká obec a aj zvyšok ľudského pokolenia si bude nad tymto kolosálnym prienikom do hlbín nepochopitelno-neuchopiteľného lámať dlhé stáročia svoje titulované mozgy. Experti na astrofyziku by môj objav pravdepodobne pomenovali ako trhlinu v časopriestorovom kontinuu, ktora umožňuje prenikať do odľahlých končín paralelných vesmírov. Ja som jej dal atraktivnejsie meno "Limbodvierka". Vzhľadom na postavenie, aké vo svete kozmológie ako učiteľ telocviku na dievčenskej strednej skole Sv. Gertrúdy zástavám, som sa doposial neodhodlal moj poznatok publikovať, avsak hrdinsky som sa podujal na jeho bližšie preskúmanie. Skromne povedané stal sa zo mňa prvý limbonaut na svete , čím som sa zaradil do panteónu ostatných „autov“ ako boli Jason, Ernest Thompson, Laika či Neil Amstron.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nasledovne vedecké zápisky zacnem samotným objavom Limbodvierok. Ako sa bezne u tohto typu objavov stáva, i ja som k nemu prišiel ako slepé kura k zrnu. Včera okolo dvadsatdva nula nula europskeho casu som sa uložil k nočnému spánku. Na večeru som mal dve smažené volské oka a tri plátky anglickej slaniny, ktoré som si na tanieriku žartovne naaranžoval do tvaru "smajlika". Deväť pätnásť rovnakeho casu som pozil obligatny pohár mlieka a následné si umyl zuby zubnou pastou s obsahom aminofluoru a sviežou príchuťou mladej maty. Takto potužený som chvíľku listoval v encyklopédii športu vzrusujucu kapitolu s nazvom "zimná olympiáda 1956 v Cortina D´Ampezzo". Práve, keď som zaspával predstavujúc si rafinovane kotniky Tenley Albrightovej ako kmitajú vzduchom pri dvojitom lutze, som sa znenazdajky ocitol v limbe. Božia prozreteľnosť bez vedomia môjho bytového architekta si vybrala za najvhodnejšie miesto pre onú cerviu dieru severnú stranu mojej spalne, o ktorú sa opiera kráľovské lôžko Oppdal. V snahe uľaviť skrútenému žalúdku som spravil rybičku s obratom na ľavo bok, bohuzial po nezvládnutej rotácii som sa skotúľal až za všeobecne známy časopriestor do inej dimenzie. Jeden malý obrat pre človeka, znamenal opäť tak obrovsky skok pre ľudstvo. Ak mam byt úprimný, od druhej dimenzie som očakával trochu viac. Pripomínala skôr osamelú čakáreň u zubára než bombasticky výhľad z lode Enterprise. Podlaha bola potiahnutá hruskovo-zelenym linoleom, na stene viseli kukučkové hodiny a všetky dvere hrdo niesli ceduľku „Neklopať“. Konsternovany novou geografickou polohou môjho tela som intuitívne zacúval nazad do Oppdalu, kde som dlhé minúty rozjímal nad novootvorenými možnosťami. Pre úplnosť záznamu musím dodať, že ďalšiu expedíciu plánujem dnes večer.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prve historicke pojednanie o Limbodvierkach ukoncim legendarnym vyrokom najznamejsieho limbonauta, ktory v pamatny okamih nez prekrocil prah doteraz znameho vesmiru a vstupil tak na vratke polia Limbolandu vyriekol: "Hor sa odkrývať tajomstvá dvier, ktoré si želali byt nerušené!" 

Poznamka: Keďže som v tejto chvíli jediný známy limbonaut na svete, dovolil som si svojvoľne udeliť titul kapitána. Snáď mi budúce generácie tuto trúfalosť odpustia.

Sobota 30. Marca 20..

zuzana barinkova

zuzana barinkova

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu